Yumurtalı Ekmek

Pazar kahvaltılarının en güzel eşlikçilerinden biri olduğunu düşünüyorum.Küçüklüğümden beri kokusunu duyarak uyandığım en güzel kahvaltılarımızın baş köşesindeydi hep.Ama dürüst olmak gerekirse bugüne kadar nasıl yapıldığını bilmezdim çok iyi.Hatta daha dün kahvaltı hazırlarken yapmak istedim fakat tarifi hatırlayamadığımdan internetten bulabilirim diye düşündüm ama farkettim ki hiçbir sitede istediğim gibi bir tarif yok.Bu yüzden pazar sabahı annemi yanıma alıp hemen öğrenmeliyim dedim sonra da burada yazabilirdim hem.Böylece benim gibi yapmak isteyip de tarifi bulamadığınız sabahlarda burdan yardım alabilirsiniz... :)
Burada 3 yumurta görüyorsunuz ama sonradan kıvamı daha iyi olur diye düşünüp 4 yumurta kullandık biz.

1,5 çay bardağı süt
1 çay k. kimyon
1 çay k. tatlı kırmızı toz biber
1 çay k. kekik
Tuz

En önemli kısım bayat ekmek...Dilimler ne çok ince ne de çok kalın olmalı.Çok ince olması durumunda kızarırken kuruyup sertleşebiliyorlar biraz.Bayat ekmek kullanmamız yenmeyen ekmekleri ne yapmalı derdini de ortadan kaldırmış oluyor. 

Baharatlar,yumurta ve sütü çatal yardımıyla çukur bir tabakta iyice çırpıyoruz.

Kızartma için bolca çiçek yağı kullandık.Ekmekler az yağda kızarmayı sevmiyor malesef.

Sonuç olarak bu mükemmel lezzet ortaya çıkıyor.

Afiyet olsun...
Mutlu pazarlar! :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesap açmadan yorum yapabilmek için anonim seçeneğini işaretleyiniz.