Tarçın Kokulu

Aslında ilk defa yapmıyorum bunu hatta blogta da vardır önceki kayıtlarımı okuyanlar bilirler.Ama o kadar çok tarifini isteyen oldu ki artık tarifiyle anlatmak gerek diye düşündüm.Yapılış aşamalarını bu kez çekmedim çünkü bir önceki yazımda var zaten fotoğraflarıyla.Aslında aman aman zor bir tarif kesinlikle değil fakat belki hamurun kıvamıyla ilgili merak ettikleriniz olursa bu linkteki fotoğraflardan yararlanabilirsiniz."Zencefilli tarçınlı"
 Şimdi gelelim tarifine.
1 yumurta(oda ısısında bekletilmiş)
150 gr tereyağı
1 su bardağı un
1 çay bardağı mısır nişastası
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı toz zencefil
*Hamuru yoğururken toparlamak için bir miktar buğday unu
Yağı eriterek kullanıyorum ben hatta çoğu zaman margarin kullanıyorum.Siz tercihinize göre değiştirebilirsiniz.Tarçın bir çay kaşığı demiştim fakat ben biraz fazlaca sevdiğimden bol bol koyuyorum tarçını ki yaparken mis gibi koksun mutfağım... :)
Bütün malzemeleri bir kaba koyup güzelce yoğuruyoruz.Bir yandan da azar azar buğday nişastası ilave ediyoruz ta ki biraz sert olana yani tam kurabiye hamuru kıvamına gelene kadar.Bir önceki yayınımda göreceksiniz top gibi güzel pürüzsüz bir hamuru oluyor.Ben birazcık buzdolabında dinlendiriyorum.Net bir süre veremeyebilirim ama çok uzun değil 10-15 dk kadar.Sonra istediğim gibi şekil verip fırınlıyorum.Benim fırınımda 180-200 derece yeterli oluyor.Rengi hafif değişiyor kokusu çıkıyor mis gibi.Size piştiğini farkettiricektir yani... :) Afiyet olsun!

 Sunum çok önemli tabiki.Cici kutum ile birlikte Redox Ajans'a çay saati atıştırmalığı olarak yapıldı.Severek yemelerini diliyorum...:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesap açmadan yorum yapabilmek için anonim seçeneğini işaretleyiniz.