Bildiğin Limonata


Yazı yaz gibi geçiren şehirlerde yaşıyorsanız limonata yapmayı bilmemek gibi bir lüksünüz olamaz! Limonata yani bu buz gibi, ferah, mutlu eden bir şey.Daha ne isterim zaten bunaltıcı bir yaz gününden :)
Bu iki sıkıcı limon bize 10 dk sonra hem ferahlık hem serinlik hem de mutluluk vericek bir hale dönüşecek.


Bir rendeye ihtiyacım var tabi.Beyaz kısımlarına fazla bulaşmadan limonlarımızın mis kokulu sarı kabuğunu rendeledim.


Esasen göz kararı ama iki su bardağı civarı diyelim, şeker ile karıştırıp şekerle limon kabuklarını biraz kaynaştırdım elimle yoğurarak.Zaten samimiyetleri arttıkça mutfak da mis gibi kokmaya başladı. :)


Kaldı mı limonlarımız çıplak,bi başlarına? Olsun ben onları böyle de sevdim,sularını sıkıp şekerin üzerine koydum.


Daha sonra limon-şeker-kabuk karışımının üzerine şekeri eritebilcek miktarda su koydum ama çok olmasın çünkü limonatam konsantre olucak,fazlası zarar.. :)


Daha sonra şeker eriyene kadar iyice karıştırdım,karıştırdım.İncecik bir bezden süzdüm ki hiç tortu kalmasın.



Bakınız süzmeseydik bardakta yüzüyor olacaktı bu kabuklar :)


Ardından tercihen cam bir sürahiye koyup, akşama içilmek üzere buz dolabına atıyoruz.Soğuduktan sonra içmek için ortalama bir su bardağının 1/3üne denk gelicek kadar limonata kalan kısma da soğuk su ilave edip sulandırarak içiyoruz.Daha tatlı ya da daha sulu olmasını isterseniz miktarı tercihe göre ayarlayabilirsiniz.


O zaman şimdiden afiyet olsun! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hesap açmadan yorum yapabilmek için anonim seçeneğini işaretleyiniz.